Edukacja domowa
Co wyróżnia te zajęcia?
Doświadczenie
Od 2012 roku prowadzę zajęcia z uczniami, którzy obowiązek szkolny realizują w domu. Znam zasady tej formy edukacji. Nie straszne mi długie listy zagadnień egzaminacyjnych czy treści podstaw programowych, których znajomość regularnie odświeżam. Od kilku sezonów przygotowuję uczniów do końcoworocznych zaliczeń z sukcesem i ku obustronnej satysfakcji. Dowody? Pogoda atmosfera na zajęciach, egzaminy zdane na satysfakcjonujące noty i kolejne wspólnie spędzone lata edukacji.
Dla kogo?
Dla uczniów, którzy:
- uczą się w domu (być może to ich pierwsze tygodnie w nowym systemie edukacji)
- mają problem z samodzielną nauką, gubią się w gąszczu zagadnień egzaminacyjnych
- boją się, że nie są lub nie będą odpowiednio przygotowani do egzaminów końcowych
- nie mogą otrzymać profesjonalnej pomocy w nauce od swoich rodziców czy bliskich (brak czasu, nieznajomość podstawy programowej czy kanonu lektur)
Na czym polegają te zajęcia?
Na zajęciach realizujemy materiał z języka polskiego (odpowiedni dla klasy ucznia). Omawiamy lektury, tworzymy prace pisemne, poznajemy zagadnienia teoretyczne. Sposób naszej pracy uzależniony jest od częstotliwości spotkań. W przypadku rzadkich konsultacji (raz, dwa razy w miesiącu) skupiamy się na opracowaniu planu pracy. Gdy dziecko pojawia się w Pracowni Literackiej znacznie częściej, wówczas nie tylko tworzymy plan, ale także realizujemy zadania z nim związane podczas zajęć.
Przykładowe zagadnienia poruszane podczas zajęć:
Efekty
Uczeń:
- pracuje systematycznie
- zrealizował materiał przeznaczony dla jego klasy
- jest dobrze przygotowany do egzaminu i zdaje go na zadowalającym poziomie
Organizacja zajęć
- zajęcia prowadzone są w formie indywidualnych spotkań z uczniem lub w małych grupach
- w zajęciach mogą wziąć udział uczniowie szkoły podstawowej oraz szkoły średniej